ZyJanGi Wydarzenia, Projekty, Dane

Od dawna pociągała mnie myśl aby zorganizować swoje sprawy zawodowe i prywatne
w sposób niezależny i elastyczny np. od aktualnego miejsca zamieszkania czy pobytu.
Internet, który jest dostępny praktycznie wszędzie stwarza takie możliwości.
"ZyJanGi" jest projektem, który w założeniu ma umożliwić dostęp
do różnych użytecznych funkcji i danych z każdego miejsca, z dowolnego urządzenia i o dowolnej porze.
Chodzi o to aby np. będąc w górach, nad jeziorem czy na plaży
móc funkcjonować przy pomocy tabletu czy telefonu.
"ZyJanGi" jest próbą wykorzystania różnych sprawdzonych praktyk w biznesie na użytek prywatny, osobisty itp.
Chodzi tu np. o zarządzanie czasem, projektami, wiedzą czy finansami.
Wiele z naszych codziennych działań wymaga różnych spotkań, rozmów itp.
Na "ZyJangi" możesz organizować różne wydarzenia jak np. wyjazd na wakacje,
szkolenie, wesele, różne gry i zabawy. Na wydarzenia możesz zapraszać znajomych.
Wiele z naszych codziennych działań jest tak naprawdę projektami.
Na przykład budując dom, organizując wakacje czy kupując samochód
warto zapamiętać określone linki, zrobić notatki, zapisać gdzieś dokumenty,
mieć listę kontaktów, podzielić całość na zadania, oszacować pracochłonność raportować pracę itp.
Warto też np. mieć system do wyznaczania i organizowania różnych wydarzeń np. spotkań.
W szczególności, kiedy projekt dotyczy większej liczby osób mieszkających w różnych miejscach.
Dlaczego "ZyJanGi" a nie np. "Facebook".
"Facebook" jest raczej wielkim czatem, na którym można napisać co słychać,
ale dane nie są zorganizowane w żaden użyteczny sposób.
Nie można np. wyszukać wszystkich osób grających w brydża w Warszawie
aby zorganizować jakieś spotkanie i zaprosić na nie wszystkich graczy.
Nie ma też raportów, historii zmian czy możliwości publikacji tego samego postu
w wielu różnych językach z własnym tłumaczeniem.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że "Facebook" się ciągle zmienia
i nie można do końca przewidzieć czy określona funkcjonalność np. nie zniknie.

Aby zorganizować różne sprawy osobiście lub wspólnie warto zapamiętać gdzieś określone informacje.
"ZyJanGi" jest również społecznościową bazą danych, w której możesz zapisać różne użyteczne dane
jak np. portale, artykuły, linki, dokumenty, firmy, daty, osoby, konta, pomysły, zadania, notatki.
Dane te mogą być prywatne tj. do twojego użytku osobistego lub publiczne tj. do użytku wspólnego.
Dla każdej pozycji możesz dodać swoje notatki i atrybuty w postaci słów kluczowych.
Pozycje możesz następnie wyszukiwać lub filtrować wg. tych atrybutów lub słów kluczowych.
Funkcja "Portale" umożliwia zapamietanie linków do różnych portali z których korzystasz lub chcesz skorzystać.
Funkcja przydatna ponieważ obecnie jest tak dużo różnych portali, że trudno je wszystkie zapamietać osobiście.
Możesz np. dodawać portale społecznościowe, sklepy internetowe, edukacyjne dot. twoich zainteresowań itp.
Funkcja "Artykuły" umożliwia zapamiętanie jakiejś myśli, którą chcesz póżniej gdzieś opublikować.
Funkcja "Linki" umożliwia zapamiętanie różnych użytecznych linków, do których chcesz później wrócić.
Mogą to być np. linki dot. ciekawych artykułów, ofert pracy, ciekawych miejsc czy wydarzeń.
Funkcja "Dokumenty" umożliwia zapis różnych plików np. tekstowych, graficznych i innych.
Funkcja "Firmy" umożliwia zapis informacji o firmach z usług których korzystasz lub chcesz skorzystać.
Mogą to być np. zakłady usługowe jak np. stolarze, fryzjerzy, serwisy naprawcze itp.
Dla każdej firmy możesz zapisać również dane adresowe, kontaktowe i swoje notatki.
Funkcja "Daty" umożliwia zapamiętanie różnego typu ważnych dla ciebie dat
tj. np. rozpoczęcie i zakończenie szkoły, urodziny znajomych, rocznice, wykonanie badań, upływ gwarancji itp.
Funkcja nieco podobna do wydarzeń ale "Daty" są prostsze i nie zawierają dodatkowych funkcji.
Funkcja "Osoby" to twoja baza danych o znajomych ale i również np. o osobach znanych i publicznych.
Możesz tu np. zapisać dane adresowe i kontaktowe ale i też np. zainteresowania i swoje uwagi.
Funkcja "Konta" jest nieco podobna do portali czy linków. Tu jednak zapamiętujesz swoje konta
tj. np. nazwę, login czy hasło do określonego portalu. Funkcja przydatna jeżeli posiadasz
wiele różnych kont na różnych portalach. Uwaga !!! Nie zapisuj tutaj swoich haseł !!!
Jeżeli korzystasz z wielu różnych haseł to możesz tu zapamiętać np. numer lub podpowiedź.
Jeżeli przyjdzie ci do głowy jakiś ciekawy pomysł skorzystaj z funkcji "Pomysły"
i dodaj pomysł do listy. Będziesz mógł/mogła do niego później wrócić i nie zapomnisz o nim.
Pewne pomysły być może przekształcisz wcześniej lub później w projekty.
Jeżeli masz coś do zrobienia to skorzystaj z funkcji "Zadania". Zawsze będziesz miał/miała pod ręką
listę rzeczy do wykonania i spraw do załatwienia. Funkcja podobna do projektów
ale dużo prostsza, bardziej elementarna i nie zawierająca zaawansowanych funkcji.
Jeżeli chcesz zanotować jakąś uwagę na szybko to skorzystaj z funkcji "Notatki".
Funkcja podobna do artykułów ale raczej na prywatny użytek osobisty.
Funkcje "Portale", "Artykuły", "Linki", "Dokumenty", "Firmy", "Daty" mają charakter
bardziej publiczny i mogą być dostępne dla wszystkich użytkowników.
Funkcje "Osoby", "Konta", "Pomysły", "Zadania", "Notatki" służą raczej do użytku osobistego
i są dostępne tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.

Przykładowo lista portali wygląda następująco.

lista portali

Możesz wyszukiwać i filtrować pozycje na liście wg. nazwy i wg. typu.
Możesz wyszukiwać wg. kilku słów kluczowych wpisanych do pola "Typ".
Listę możesz sortować wg. nazwy lub typu klikając nagłówek kolumny.
Możesz sortować rosnąco lub malejaco klikając ponownie ten sam nagłówek.
Klikając przycisk "Otwórz" otwierasz stronę internetową portalu.
Możesz dodać nowy portal klikając link "Dodaj nowy portal" pod listą.
Możesz otworzyć ekran edycji klikając przycisk "edytuj" w linii listy.

edycja portalu

Na ekranie edycji możesz wprowadzić nazwę, typ, opis, notatki i typ dostępu.
W pole "Typ" możesz wprowadzić kilka odzielonych przecinkiem słów kluczowych.
wg. tych słów możesz następnie wyszukiwać i filtrować pozycje na liście.
W polu "Url" wprowadzasz adres portalu. Na ekranie szczegółów możesz kliknąć i otworzyć ten link.
Pole "Notatki" jest dostępne tylko dla ciebie niezależnie od ustawionego typu dostępu.
W polu "Dostęp" możesz określić czy portal będzie "publiczny" czyli dostępny dla wszystkich
czy "prywatny" czyli dostępny tylko i wyłącznie dla ciebie.

Klikając przycisk "Szczegóły" otwierasz ekran z opisem portalu.

szczegóły portalu

na ekranie wdzisz nazwę, typ, opis, notatki i adres "url" portalu.
Klikając adres "url" otwierasz stronę internetową portalu.
Na ekranie możesz otwierać "następny" lub "poprzedni" portal.
Kolejność jest zgodna z filtrowaniem i sortowaniem na liście.

Pozostałe dane tj. artykuły, linki, dokumenty, firmy, daty, osoby, konta, pomysły, zadania, notatki
są obsługiwane podobnie i analogicznie jak w przypadku portali.

Jeżeli organizujesz i prowadzisz różne wydarzenia
to zapraszamy Cię do naszego "Systemu Zarządzania Wydarzeniami"
Umożliwia on zorganizowanie różnych wydarzeń
jak np. szkolenia, kursy, dyskusje, imprezy, wyjazdy, wakacje, zabawy itp.
Każde wydarzenie może się składać z podwydarzeń np. podróży, obiadu, wycieczki itp.
Każde wydarzenie może być otwarte dla wszystkich lub zamknięte dla zaproszonych.
Każde wydarzenie ma swoją stronę internetową z najnowszymi i aktualnymi informacjami.
Każde wydarzenie może mieć swój kalendarz z podwydarzeniami.
Dla każdego wydarzenia można określić zasoby jak np. pokoje, sale, samochody itp.
Każdy uczestnik wydarzenia może rezerwować dostępne zasoby.
Każdy uczestnik wydarzenia może publikować swoje zdjęcia.
Każde wydarzenie ma swoje własne forum dla dyskusji.
Dla każdego wydarzenia możesz dodać ankiety np. na temat miejsca i terminu.
Dla każdego wydarzenia i zasobu możesz określić ceny.
Tutaj znajdziesz więcej informacji
EventPL
Tutaj znajdziesz przykładowe wydarzenie

Jeżeli organizujesz i prowadzisz różne projekty
to zapraszamy Cię do naszego
"Systemu Zarządzania Projektami"
Umożliwia on zorganizowanie się we wspólnej pracy
w sposób tradycyjny i rozproszony tj. można pracować w różnych miejscach i czasie.
Każdy projekt może składać się z wielu części. Każda część może się składać się z wielu zadań.
Realizacja każdego zadania może się składać się z wielu jednostek pracy.
Do każdego zadania może być przydzielony uczestnik projektu.
Każdy uczestnik projektu może raportować pracę w ramach przydzielonych zadań.
Każdy projekt, część i zadanie ma swoją stronę internetową z aktualnym opisem.
Każdy projekt, część i zadanie ma swój własne forum do prowadzenia dyskusji.
Każdy uczestnik projektu, części, zadania otrzymuje powiadomienia o zmianach i wiadomościach.
Właściciel projektu ma dostęp do raportów czasu i kosztów pracy.
Raport projektu jest podsumowaniem dla części.
Raport części jest podsumowaniem dla zadań.
Tutaj znajdziesz więcej informacji
ProjectPL
Tutaj znajdziesz przykładowy projekt na wersji "demo"
/Project/Details/2

Jeżeli szukasz uczestników do swoich projektów
to zapraszamy Cię do naszego "Systemu Rekrutacji"
Umożliwia on rejestrację profilów kandydatów
z podaniem umiejętności, wykształcenia, doświadczenia, branż i ról projektowych
Mogą oni również zamieścić swoje CV w różnych językach.
Kierownik projektu może wyszukiwać profile wg. słów kluczowych.
Tutaj znajdziesz więcej informacji
RecruitmentPL
Tutaj znajdziesz przykładowy profil w wersji "demo"
MyProfile
login: jk hasło: 123
Tutaj znajdziesz przykładową wyszukiwarkę i przeglądarkę profilów
/Staff/Employee

"ZyJanGi" to również pewien "framework" umożliwiający tworzenie wielu różnych aplikacji internetowych
np. sklepu, systemów księgowych, zarządzania projektami, procesami jak również portali społecznościowych.
Portal "ZyJanGi" jest opracowany z wykorzystaniem frameworku "ZyJanGi".
Aby dowiedzieć się więcej kliknij link "Framework".

Powyższe portale mogą być łatwo i szybko dostosowane i wdrożone
zgodnie z konkretnymi i wyspecyfikowanymi wymaganiami
dot. np. wyglądu i grafiki.

... Obudziłem się dziś dosyć późno koło południa.
Długo nie mogłem zasnąć. Gdzieś dopiero nad ranem.
Ostatnio jestem trochę przemęczony pracą w projekcie
dot. automatycznego wnioskowania na podstawie wpisów
na portalach społecznościowych i forach.
Szczerze mówiąc jestem trochę wypalony tym projektem.
Przeglądam na portalu swoje zadania i udziały.
Nie jest źle. W tym miesiącu będzie całkiem niezła dywidenda.
Czym tu się dzisiaj zająć. Może marketingiem w projekcie
dot. kształtu butelek do napojów, które mogą być wykorzystane
jako cegły do budowy tanich domów dla bezdomnych.
Eee. Jakoś nie wierzę w ten projekt.
A może dziś w piątek coś bardziej rozrywkowego.
Już wiem. Popracuję nad grafiką w wideoklipie
promującym Unię Europejską.
Przyjemne z pożytecznym...

To jest tylko krótkie wprowadzenie do funkcji i możliwości portalu.
W przypadku pytań i dalszych wyjaśnień prosimy o kontakt
zyjangi@wp.pl